Forum Kuźni Losu
Witamy w Kuźni Losu

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Język krasnoludów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Kuźni Losu Strona Główna -> Język dostojny i wszystkich ras
Autor Wiadomość
Gelwin
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów \ wioska ludków

PostWysłany: Pią 19:57, 02 Lis 2007    Temat postu: Język krasnoludów

A oto mały słownik krasnoludzki Very Happy

A
ae - złoto
aelin - wyrób ze złota
aetharn - żądza złota
agland - miecz
alagh - chwała, chwała w bitwie
ar - ciąć, siekać lub zostawić otwarte
arglar - zarżnąć
arglary - zwykle oznacza dobrą walkę i często jest używane do opisywania krwawych bitew z orkami
arau - wielki, duży, olbrzymi
auraglor - morze, ocena (dosłownie "wielkie jezioro")

B
barak - kręgosłup, siła, tarcza
bedorn - niewiara, kłamstwa, pomyłki, przesada
beldarak - zdrada
beldarakin - zdradliwe istoty
burakin - przejście

C
calass - złodziej, łotr, niegodny zaufania
caurak - grota (duże pomieszczenie, tylko pod ziemią)
corl - zabić
coral - zabójca

D
daern - znajome, znane (miejsca, cecha lub istota)
dauble - skarb lub coś cennego (l. mn. daubles)
deladar - zstąpić, zejść na dół
deladaraugh - zginąć w walce
delvar - kopać
delve - wykop, tunel, kopalnia, podziemny dom
donnar - ruda metalu
dunglor - podziemne jezioro
dunlur - podziemna rzeka

E
endar - jaskinia (na powierzchni ziemi, w żaden sposób nie połączona z podziemnymi tunelami)

F
faern - dom
findar - szczęście, fart, szansa
fohra - ogień

G
glor - jezioro
gordul - "bogowie, uchowajcie" lub "bogowie, spójrzcie na to" (wyraz zaskoczenia lub rozpaczy
glander - klejnoty, również naturalne, nieobrobione kamienie

H
halaur - podarunek
hurnden - zapłata

I
ilith - umowa, zaufanie słowu honoru kogoś

J
jargh - żartowniś, idiota (często stosowane w stosunku do halflingów)

K
kesmarex - zemsta króla
kuldjargh - berserker lub ktoś, kto jest nieuważny w bitwie (dosłownie "idiota z toporem")
kuld - topór
kuldar - wojownik (dosłownie "rębacz z toporem")

L
levasst - przejście łączące podziemie z powierzchnią
lhar - dziura, szczelina, (górska) przełęcz
llargh - niestabilny kamień, nieodpowiedni o pracy lub niebezpieczny
lur - rzeka, strumień, zatoka
llur - duża (szeroka) rzeka
lurgh - trzęsawisko, bagno
lurmurk - mokradło (ukryte wody)

M
morndin - szczyt, wysokość (głównie używane w stosunku do gór, lecz czasem używane również w stosunku do rang pewnych jednostek lub wysokich istot)
mrin - wspinać się
mrinding - wspinanie się
mur - nie zgodzić się, odmówić
murmel - kłócić się, debatować
murmelings - argumenty, krytyka, słowa sporu

N
norogh - potwory, złe lub niebezpieczne istoty albo siły (szczególnie nieznane lub niezidentyfikowane)
noror - wrogowie (znani)
noroth - ziemia, teren lub legowisko wroga (l. mn. norothin)

O
ol - magia, magiczna moc lub magiczne przedmioty
olara - naturalna magia, nie używana i nie podlegająca wpływowi jakichś istot
olor - świat, wszystkie ziemie, wszystkie tereny Torilu znane i widziane przez krasnoludy
olyauthil - magiczna winda

P
parlyn - odzienie, szczególnie zwyczajny lub oczekiwany (odpowiedni lub pasujący) strój

R
raugh - śmierć, koniec (szczególnie w przypadku sporów rodzinnych lub romansów)
rrin - nad, ponad
rorn - zniszczenie, dewastacja, wojna
rorntyn - pole bitwy
rune - znajome, znane
runedar - dom, znajome miejsce, schronienie

S
sabrak - pęknięcie, skaza
samman - zaufany przyjaciel, tarczowy brat (kompan w bitwie)
samryn - godzien zaufania, uczciwy, czcigodny lub uprzywilejowany
sargh - obrzydliwa rzecz lub wydarzenie; brud; orki lub coś zrobionego przez orki
sonn - dobry kamień
splendarr - jasne, świecące, piękne, dające nadzieję

T
taerin - miłość (prawdziwa, głęboka miłość)
thalorn - uprzejmość, uczynność, troskliwość, dobry uczynek
tharn - miłość, pożądanie
thord - kość (l. mn. thorden)
thork - śmierć, odchody, rozkład, ścierwo, padlina
thudul - los, zguba, pech lub (mówione z ironią) codzienne wesołe podarunki dobrego losu
tindul - nieostrożność, niezręczność, coś niezręcznie wykonanego (szczególnie wykutego)
tor - wzgórze, kurhan, pagórek (szczególnie, jeśli jest to naga skała w miejscach mniejszych niż góry)
torst - przygoda, zabawa, oczekiwane niebezpieczeństwo
tyn - pole, otwarte miejsce (na powierzchni ziemi)

U
ultok - miejsce spotkań, przybycie razem, spotkanie
ultokrinlur - bród (dosłownie "miejsce spotkań nad rzeką")
undivver - nadzieja, przyszły plan, strategia

V
veltel - romans, ślub
vallahir - górska łąka (dolina w wysokich górach lub płaskowyż)
vudd - knieja, las
vruden - drewno
vrudenla - drewniane

W
wurgym - brzydota, brzydka rzecz lub istota
wurlur - wartka rzeka (niebezpieczeństwo)
wurn - woda (szczególnie do użytku lub woda pitna)

X
xoth - wiedza (szczególnie krasnoludzka wiedza lub tajny albo specjalna wiedza)
xunder - tajemnice, mroczne uczynki

Y
yaugh - stopień
yaughadar - schody lub kroki
yauthlin - sznur, lina
yauthmair - brak czystej, bezpiecznej drogi
yauthtil - winda

Z
zander - poszukiwacz przygód, łobuz, lekkomyślna młodzież, nieuważna lub nieostrożna istota


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Kuźni Losu Strona Główna -> Język dostojny i wszystkich ras Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin